Automatizace a robotizace výroby zasáhla také žurnalistiku. Dnešní šéfredaktor a vrchní editor elektronických médií nemá lidskou tvář, a už vůbec nečekejte člověčí srdce. Google.com hodnotí a seřazuje všechny vydané stránky podle železné logiky, naprogramovaný formou dlouhého matematického řetězce. Jaké informace požadujeme, co chceme číst? Největší světový vyhledávač sleduje naše chování a mění svůj algoritmus, aby nám vyhověl ještě lépe. Nedávno proběhl Google Mobile Friendly Update, neboli velký Mobilegeddon!

No dobře, vyhledávač nemění svoje kritéria sám. Boha internetové publicistiky vytvářejí a upravují pronikavě inteligentní programátoři, patřící jinak mezi normální masokostní smrtelníky. Změnu vyhledávacího algoritmu pojmenují někdy Panda, jindy Penguin, anebo Pigeon. Zkráceně řečeno, definují a redefinují kvalitní, uživatelsky přívětivý internetový obsah, který potom zobrazují přednostně. Koncem letošního dubna spustili Google Mobile Friendly Update, jehož název leccos napovídá. Nuže, koho protěžuje velký Mobilegeddon?

Největší vyhledávač fandí mobilům. Vyhlásil Mobilegeddon!

Mobilní zařízení, například chytré telefony postupně vytlačují tradiční PC. Lidé žijí Internetem stále intenzivněji; surfují v hromadné dopravě, kavárně, pod lavicí, k čemuž  jsou vhodnější malé prostředky. Mobilegeddon preferuje weby, které se zobrazují dobře nejenom na velkém displeji, ale také třeba na obrazovce malého telefonu. Google Mobile Friendly Update lépe hodnotí stránky, které jsou jsou přizpůsobivé, a nevyžadují dodatečné zvětšování písmen. Například tento web KupníSíla.cz vyhovuje. Zmenšete okno prohlížeče, a text zůstane čitelný.

Které weby splňují požadavky Google Mobile Friendly Update?

Přívětivost jakéhokoli webu jednoduše zkontrolujete ZDE. Stačí zadat adresu a zmáčknout tlačítko „ANALYZOVAT“. Pokud internetové stránky kritéria Google Mobile Friendly Update nesplňují, svět virtuální publicistky jim není uzavřen definitivně a navždy. Ve výsledcích vyhledávání nyní pravděpodobně klesly, ale stačí patřičný programátorský zásah, a svoje dřívější pozice získají zpátky. Společnost Google Inc. slibuje, že sama dodrží hlavní kritérium akce Mobilegeddon a zůstane flexibilní.

A nyní ještě malé, přátelské dloubnutí. Uvidíme, jestli slavná kalifornská společnost začne někdy kontrolovat rovněž etickou úroveň svých reklam, anebo sleduje pouze komerční úspěch. 🙂

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno