T-Mobile Czech Republic a.s. patří mezi největší telekomunikační společnosti a zaměstnavatele v České republice. Jak hledá a motivuje svoje pracovníky, co oceňuje anebo naopak postrádá? Všetečné otázky jsme zaslali tiskové mluvčí Patricii Šedivé, která odmítla odpovědět pouze na jeden dotaz: Jaké mzdy platí T-Mobile svým českým zaměstnancům.

Čech udělá svoji práci stejně dobře jako Němec

Jak byste obecně popsali lidskou pracovní sílu v České republice? Můžete něco vyzdvihnout? A naopak, chybí vám tady něco?

Nemůžeme se vyjádřit k pracovní síle v celé ČR, za T-Mobile ovšem můžeme říci, že naši zaměstnanci pracují zodpovědně, s vysokým nasazením, přinášejí nový pohled na věc, milují inovace a technologické novinky, jsou kreativní a vymýšlejí zajímavé aktivity, aby je práce ještě více bavila a ztotožnili se se značkou. V tomto ohledu se jim snažíme dát maximální prostor.

K otázce co nám chybí – dlouhodobě evidujeme nedostatek vhodných uchazečů na vybrané pozice v IT a v regionech na pozicích operátorů.

Čím si vysvětlujete, že tuzemští zaměstnanci mají podstatně nižší mzdy a platy, než kolegové odvádějící stejnou práci v Německu nebo Rakousku? Od pádu minulého režimu, který brzdil technologické inovace, přece jenom uplynulo už mnoho let.

Ano, to jsou holá fakta, i 27 let od Sametové revoluce činí naše průměrná hrubá mzda zhruba čtvrtinu hodnot západních sousedů. Toto je ale spíše otázka na Tomáše Sedláčka či jiného ekonoma. Věříme, že Čech udělá práci stejně dobře, jako kolega v Rakousku či Německu, bohužel je to běh na dlouhou trať. Obecně lze konstatovat, že ČR je pravděpodobně nejprůmyslovější stát v EU (průmysl tvoří téměř polovinu HDP) a zdá se, že za nízké výdělky může zejména výroba levného zboží.

Na motivaci má vliv „Maslowova pyramida potřeb“

Jak hledáte a potom motivujete svoje pracovníky?

Budoucí kolegy hledáme různými cestami, využíváme pracovní portály, naše kariérní stránky, pracovní agentury, sociální sítě, doporučení od našich stávajících zaměstnanců. Co se týče motivace, k té se nedá přistupovat plošně. Různé typy lidí, motivují různé věci, zde se uplatňuje Maslowova teorie (pomyslná pyramida, která zespodu začíná fyzickými a končí psychologickými potřebami člověka, pozn. red.). Někoho stimulují finance, pro někoho je důležitá široká nabídka benefitů.

Někdo potřebuji cítit sounáležitost, slyšet pochvalu (uznání), cítit určité sebepotvrzení, stále se učit nové věci (každý zaměstnanec má přístup k moderním technologiím, budujeme nejmodernější síť a vyvíjíme nové technologie a aplikace), rozvíjet se (interní T-Mobile Univerzita), profesně růst, flexibilně skloubit svůj pracovní život se svým soukromím (nabízíme různé flexi režimy), zaměstnanci hledají také podvědomě stabilitu, pocit bezpečí a jistoty (jsme 20 let na trhu). Je to o práci manažera s podřízeným, proto své řídící zaměstnance rozvíjíme i tímto směrem.

Český T-Mobile zaměstnává většinou na dobu neurčitou

Máte přehled, jaká je aktuálně věková struktura Vašich pracovníků?

Věkový průměr v naší firmě stoupá, nyní je 36 let, celkem máme zhruba 3 600 zaměstnanců.

Jaký je poměr Vašich pracovníků podle typu úvazu – kolik procent tvoří brigádníci dodaní personálními agenturami, kolik procent tvoří zaměstnanci pracující na dohodu, kolik procent tvoří zaměstnanci pracující na pracovní smlouvu?

Celkem máme 91,72 % zaměstnanců T-Mobile Czech Republic na pracovní smlouvu. Dále pak 8,03 % agenturních zaměstnanců a 0,25 % zaměstnanců na dohodu. Smlouvu na dobu neurčitou má ze všech skupin zaměstnanců 77 %.

Má T-Mobile svoji odborovou organizaci?

Ano, odbory máme. Veškerý přehled aktuálně řešených témat je k dispozici pod TÍMTO odkazem.

K TÉMATU:

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno