decoration decoration decoration
decoration
leaf leaf leaf leaf leaf
decoration decoration

Alza mě zklamala, příště nakupuji elektroniku jinde

Taky máte rádi dlouhodobé vztahy, postavené na vzájemné důvěře a respektu? Ne, ne, nemyslím marketingové fráze a reklamní slogany. Věřím na tržní služby v původním slova smyslu. Jakožto publicista píšu svoje články samozřejmě také proto, abych se uživil, ale další nutnou podmínkou je užitečná pomoc lidem – ať už jde o spotřebitelská, zaměstnanecká nebo politická témata. Společnost Alza a.s. zřejmě vnímá svoji podnikatelskou činnost jinak. Ke mně jakožto svému mnohaletému zákazníkovi se nyní zachovala nedůvěřivě a ziskuchtivě. Místo aby uznala moji první, oprávněnou reklamaci, požaduje další peníze.

Od společnosti Alza a.s. jsem za 10 let nakoupil celkem 4 notebooky

Než jsem dosáhl plnoletosti, neuměl jsem výpočetní techniku ani zapnout. Ale na univerzitě byla základní počítačová gramotnost nutná, takže jsem šetřil a v roce 2006 poprvé udělal tržbu známému prodejci elektroniky. Přes internetový obchod Alza.cz jsem koupil notebook Hewlett-Packard, kterému se po záruční době jenom ulomila klávesa. Jinak dobře fungoval skoro 5 let, než začal ignorovat internetové připojení. Přes e-shop Alza.cz jsem vzápětí koupil Lenovo, vloni matce k narozeninám tutéž značku a začátkem letošního léta partnerce Acer. Vždycky jsem věřil, že kupuji adekvátní kvalitu a existuje instituce záruky.

Alza mně neuznala jedinou, oprávněnou reklamaci a chce další peníze

Mému Lenovu po 4 letech provozu sice již nefunguje zvuk, ale jinak jede dobře, stejně jako matčin notebook. Ovšem nedávno jsme s partnerkou zapnuli její Acer a koukáme, že blbne monitor. Nedošlo k žádné nehodě, žádnému nárazu, ale levý horní roh najednou hyzdí bílý flek, velký asi 5 x 5 centimetrů. “V pohodě. Vada vznikla bez našeho zavinění a Alza je solidní firma, reklamuju to,” povídám. Včera jsem došel na brněnskou pobočku, na ulici Nové Sady. Technikovi jsem popsal situaci, on zapnul notebook a okamžitě prohlásil: “To je prasklina. To vám nemůžu uznat. To musíme poslat dodavateli.”   

Podal mně list papíru, nadepsaný “Příjemka opravy č. ORE15392 664r (…) Zákazník požaduje záruční opravu, protože si není vědom mechanického poškození vlastní vinou. V případě neuznání prosí o CN a případnou opravu. (…) V případě odmítnutí či promlčení cenové nabídky se zákazník zavazuje uhradit cenu za diagnostiku vady a její nacenění v maximální možné výši 1340 vč. DPH. (…) Společnost Alza si vyhrazuje právo vydat zboží až po plném uhrazení všech servisních položek vypočítaných servisním technikem,” stojí v dokumentu.

Jak to, že nemohu údajnou “prasklinu” nahmatat? “To nenahmatáte. To nejde,” argumentoval technik Stanislav Štefka. Mám jinou možnost, než podepsat tuhle náhražku reklamace? “Nemáte,” odpověděl zástupce známého obchodníka. Alza snadno dohledá moji dlouhou, bezproblémovou zákaznickou historii. Ale nevěří mi. Nebo mě nerespektuje. Namísto aby uznala oprávněnou reklamaci, požaduje další peníze “za diagnostiku”. Čert vem tisícovku. Ale takhle nemohou vypadat vztahy obchodních partnerů. Sbohem, kyperská společnosti Alza a.s., sobě i dalším příbuzným budu příště nakupovat elektroniku jinde.

Petr Woff
Novinář (ekonomika, právo).
Podnikatel (média, marketing).
Sociolog (vzděláním).
15. Říj 2015   /   

Tags: marketing, obchod

KOMENTUJTE! Chcete-li odpověď, lajkněte náš FB.

12 Komentáře zapnuto "Alza mě zklamala, příště nakupuji elektroniku jinde"

Upozornit na
avatar
Ape
Ape

Mám obdobnou zkušenost a s Alzou jsem víceméně skončil. A to prosím jsem byl nákupčí IT větší firmy.

jan
jan

Ať už si příště svůj acer koupíš kdekoliv, reklamace stejně skončí v autorizovaném servisu dovozce a to acer brno. Alza je jen prodejce jako ostatní, notebook nevyrobila a tudíž nemůže ani ručit za případné výrobní vady nebo neovlivní, jestli si klient koupí brašnu na notebook za deset eur nebo sto. Navíc alza jako jedna z mála umožňuje si notebook připojistit a pak je reklamace snadnou záležitostí. A že alza utekla na Kypr? Vás tady baví platit daně? Mě ne…

Hana
Hana
Jsem taktéž nespokojena s Alzou z obdobného důvodu. Já jsem si telefon rozbila vlastní vinou – to uznám, ale věta o úhradě diagnostiky mě zaskočila. Jenže jsem si řekla, telefon jsem v Alze zakoupila, věřím jí, tak si telefon dám i zde do opravy. Pokud totiž dobře chápu, jsou schopni mi zamítnout opravu a naúčtovat si 1390,- Kč. Není nad to si otevřít servis elektroniky, “diagnostikovat vadu” a následně říci, že oprava nemá smysl a zaúčtovat si určitou částku. Teď jen čekám, až se mi ozvou, že mi telefon neopraví a já jako student vyhodím 1400,- z okna, když by… Číst vice »
Ondřej Minář
Ondřej Minář
Ach jo, reklamačního technika dělám již 15 let a prošel jsem několik menších i větších firem. Tento článek o společnosti Alza vypadá přesně jako vyjádření někoho, kdo o této problematice neví zhola nic a svoji frustraci si vybíjí na internetu. Podle hmatu prasklinu na displeji notebooku určitě nepoznáte. A další věc, větu: “Notebook ležel na stole, nikdo s ním nic nedělal a najednou se na displeji objevilo tohle,” slyším denně několikrát. Češi to prostě rádi zkouší a když jim podvod nevyjde, kopou kolem sebe, většinou v podobě nesmyslných článků jako tento, ve kterých si autor sám protiřečí a ještě útočí… Číst vice »
KARLOSS
KARLOSS

ALZA Brno Bystrc – arogantní prodejci, odmítnutí výměny zboží za jiné – NEDOPORUČUJI ZDE COKOLI NAKUPOVAT.

Petr Novotný
Petr Novotný

Podobná zkušenost. Ten Stanislav Štefka z brněnské pobočky nejedná férově, při reklamaci lže do očí a jeho bezprostřední nadřízený Martin Rychlík ho v tom ještě podporuje. Majitelům zřejmě lidé takové úrovně za prodejními pulty vyhovují. Nepochopitelně. Sice ušetří nějakou tu kačku za reklamaci, ztratí však zákazníka, který u nich utrácel solidní peníze. Alza už nikdy. To dám raději vydělat jinému obchodníkovi.

alfonz
alfonz

Pozor! Na nic takového nemá prodejce právo, aby požadoval peníze v případě neuznané reklamace!!! Viz například tady.

Dvd
Dvd

Alfonzi, jde právě o to, že alza reklamaci na místě zamítne (pro mechanické poškození). Následně stížnost přijme jako “žádost o opravu”, za kterou již beztrestně může peníze naúčtovat. Praxe je taková, že to účtuje většinou servis. :))

endy
endy

Alzu znám již z 90. let minulého století. Jejich hlavní obchodní strategií bylo vždycky krácení práv zákazníka při reklamačních nárocích, dříve ještě brutálnější. Znám lidi, které Alza odrbala, i právníka, který uspěl s před-žalobní výzvou. Osobně jsem tam reklamoval jenom jednu drobnost a problém nebyl, ale vím svoje. Doporučuji kupovat takové zboží, které lze reklamovat přímo u dovozce, nebo v autorizovaném servisu, aniž byste museli spoléhat na obchodníka (překupníka).

wpDiscuz
loading
×