Češi jsou talentovaní lidé, ale často mají jednu smutnou vlastnost: Preferují rychlé peníze před dlouhodobou odpovědností a skutečným bohatstvím. Když po zhroucení komunismu dostali příležitost, aby privatizovali a spoluvlastnili podniky, tak svoje podíly prodávali různým spekulantům. Když později zákonodárci umožnili, aby místo energetických monopolů vznikl normální trh s elektřinou a plynem, tak sice vyrostly solidní firmy jako Europe Easy Energy nebo Amper Market, záhy však byly skoupeny společností Bohemia Energy, která vyrostla i díky brutálnímu podomnímu prodeji. A k jejím novým akvizicím patří herci Pavel Liška a Marek Daniel.

Bohemia Energy a armáda podomních prodejců

Samozřejmě mezi sebou najdeme taky Čechy, kteří vytrvale odvádějí úžasnou práci a přitom zůstávají věrní ušlechtilým zásadám. Ale rozlišujme výjimky a obecné trendy. Ještě před několika málo lety bylo normální, když obchodník zaťukal na cizí dveře a panu domácímu nabídl třeba pojistku, knížku nebo kosmetiku. Většinou sice nic neprodal, ale aspoň mohl popřát spoluobčanovi dobrý den a přátelská komunikace má cenu sama o sobě. Situace se však začala měnit poté, co byl v letech 2006 a 2007 otevřený trh s elektřinou a zemním plynem.

Přibývalo podvodů, mezi lidmi narůstala vzájemná nedůvěra, až byl podomní prodej na mnoha místech zakázaný. Vina leží taky na některých zástupcích společnosti Bohemia Energy entity s.r.o., kteří všelijak klamali zákazníky: Lhali o firmě, kterou reprezentují. Lhali, že pouze přinášejí dárek za symbolickou cenu, přestože chtěli podepsat smlouvu o změně dodavatel. Zatímco „Bohemka“ získávala kontroverzní pověst, skandály pošpinily taky značku sesterské společnosti Comfort Energy Prodej s.r.o. A přitom Bohemia Energy skupovala menší konkurenty, kteří měli dobré jméno, například Europe Easy Energy a.s. a Amper Market a.s.

Pavel Liška a Marek Daniel propagují „bezplatnou energii“

Kombinací podomního prodeje a průběžných akvizic, Bohemia Energy získala statisíce odběratelů elektřiny a plynu. Takže dneska patří k obrům, jejichž éru měl svobodný energetický trh ukončit. A místo podomních prodejců může najmout populární umělce Pavla Lišku a Marka Daniela, kteří v reklamě nabízejí „měsíc energií zdarma“. Přitom samozřejmě není možné, abyste k „Bohemce“ přešli jenom na chvilku, 30 nebo 31 dnů odebírali energii zadarmo a potom zase odešli. Smlouvu můžete podepsat leda na delší dobu, potom budete muset platit a až celkové vyúčtování vydělíte počtem měsíců, určitě vám vyjde více než 0 Kč.

Když mluvíme o kapitálu, obvykle máme na mysli peníze. Kapitál však může být taky fyzický (velké krásné tělo), symbolický (vkusné šaty) nebo sociální (rodina, kamarádi). Pavel Liška s Markem Danielem získali díky kvalitním filmům a seriálům hodně fanoušků, určitou společenskou prestiž a autoritu. Svoje tváře, částečně i pověst a sebeúctu však nyní prodali společnosti Bohemia Energy entity. Kéž by takové chování nebylo českým trendem, ale jenom výjimkou. Sebetalentovanější prostituty totiž nelze brát vážně, když například před politickými volbami zvážní a kážou, koho ne/máme volit – a náš pan prezident proti nim vlastně vypadá docela sympaticky.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno