decoration decoration decoration
decoration
leaf leaf leaf leaf leaf
decoration decoration

Jak zhubnout? Funguje Rozumná dieta

Díky matičce zemi a průmyslové revoluci máme tolik jídla, že neřešíme hlad, nýbrž plýtvání potravinami a obezitu. Slovo dieta ztratilo svůj původní starověký význam a dneska znamená odříkání, nebo dokonce hladovění. Nešťastní tlusťoši poslouchají veselé krasavce, kteří vysvětlují, jak máme osekat svůj jídelníček, abychom taky vypadali báječně. Přitom ale hezký vzhled je důsledkem spokojené existence, nikoli naopak. Prozradím vám, jak zhubnout třeba 18 kilogramů během 3 měsíců, což jsem skutečně dokázal. Ale nejdříve porovnejme 10 jídelníčků, které jsou podle statistik internetových vyhledávačů nejoblíbenější mezi obyvateli České republiky.

10 způsobů, jak zhubnout nebo jinak pomoci tělu

  1. Dukanova dieta staví na ovesných otrubách a minimálním příjmu zeleniny nebo ovoce, které nahrazuje vitamínovými tabletami.
  2. Proteinová dieta obsahuje skoro jenom potraviny, bohaté na bílkoviny (luštěniny, libové maso včetně ryb, vajíčka apod.).
  3. Žlučníková dieta vylučuje tučné, mastné, nadýmavé a pikantní pokrmy, ve prospěch libového masa, zeleniny, ovoce apod.)
  4. Cambridge diet zkouší komerčně využít proteinovou a žlučníkovou dietu, prostřednictvím placených “výživových poradců”.
  5. Ketonová dieta upřednostňuje bílkoviny a tuky (třeba řízek) a potlačuje sacharidy (sladkosti, obiloviny, ovoce, alkohol apod.)
  6. Jaterní dieta neřeší, jak zhubnout, nýbrž jak chránit játra: bez alkoholu, tučného jídla, vaječných pokrmů, čerstvého pečiva apod.
  7. Mléčná dieta od Rajko Dolečka předepisuje 5x denně jogurty, tvarohy a další mléčné výrobky, sem tam maso, zeleninu atd.
  8. Dieta při cukrovce prodlužuje život diabetikům a záleží na úvaze odpovědného lékaře, respektive diabetologa.
  9. Dieta při dně preferuje zeleninu, ovoce, obiloviny, brambory, mléčné produkty a čaje, na úkor masa, luštěnin, piva apod.
  10. Dieta při průjmu obsahuje potraviny, které dokážeme lehce udržet a strávit, například bílé pečivo, banán, masový vývar, slabý čaj atd.

Velkou budoucnost má Rozumná dieta

A nyní můj soukromý, na vlastním organismu úspěšně ověřený recept. Přijde vás draho – ovšem nikoli finančně, a nakonec hodně vyděláte, mnohem více než balík peněz.

  1. Dostatečně spěte! Přetažený člověk propadá pesimismu a reaguje podrážděně, zatímco odpočatá bytost vidí svět pozitivněji, rozdá více úsměvů a jde svému štěstí naproti. Někomu stačí 7 hodin za noc, jiný člověk potřebuje více, každý však musíme trávit dostatek času v říši snů.
  2. Dostatečně a dobře jezte! Potravu potřebujeme stejně, jako pravidelnou pauzu. Hladový člověk možná dočasně zhubne několik deka, ale nezvládne následující kroky, takže potom zase přibere.
  3. Dělejte práci, která vás baví! Jestli nejste spokojení v dosavadním zaměstnání, změňte místo – buďto okamžitě ve stejném regionu, nebo po rekvalifikaci, eventuálně po přesunu do jiné lokality. Dokud trávíte třetinu života trápením, nebudete tělesně (ani duševně) fit.
  4. Vyhlaste válku nudě! Místo “volna” a “prázdnin” preferujte “plnost”. Naplňte svůj čas činnostmi, vjemy, počitky a spotřebou, která dává smysl. Poměrně brzy budeme staří a všichni umřeme, takže využijme čas, kdy ještě vnímáme, myslíme a máme svobodnou vůli.
  5. Buďte šťastní! Pokud vyslyšíte předchozí rady, vůbec vás nenapadne, abyste svoji únavu, trápení v práci a nudu zaplňovali přemírou nezdravého jídla. Ani po šichtě, nebo v důchodu nebudete konzumovat hloupé televizní seriály, ale raději pozvete vrstevníky k rekreačnímu sportu (co třeba kuželky? pétanque? šachy?), připravíte program pro omladinu (výlet do zoo? domácí olympiáda? nácvik divadelního představení?), vyrazíte fotit nebo prostě “jenom” dýchat do přírody apod. atd. Otázka “Jak zhubnout?” vás potom upřímně rozesměje.

Zkrátka, starověkému slovu dieta vraťme jeho původní význam: způsob života, respektive pravidelná denní práce. Jestli chceme být spokojení (a nevypadat jako hromádky neštěstí), nestačí jenom namíchat správně jídelníček; musíme moudře sestavovat svůj program od rána do večera, den za dnem. Takže záleží především na našich hlavách, a proto správný recept nazývám “Rozumná dieta”:

Lidský život přece nemůžeme založit na ovesných otrubách, ani na proteinech nebo tucích, nýbrž pouze na ROZUMU, ke kterému neoddělitelně patří CIT (solidarita je logická). Neřešme důsledky (Jak zhubnout?), ale příčiny (Jak být udržitelně spokojení?). Ještě než nahradíme přepálené hranolky vařenými bramborami, drůbeží separát luštěninou a kolu vodou, vyměňme bulvární senzace za dobré mezilidské slovo :-).

Petr Woff
Novinář (ekonomika, právo).
Podnikatel (média, marketing).
Sociolog (vzděláním).
16. Říj 2017   /   

Tags: nebezpečné potraviny a výrobky, rady, rodina, zábava, zdravotnictví

KOMENTUJTE! Chcete-li odpověď, lajkněte náš FB.

Buďte první kdo bude komentovat!

Upozornit na
avatar
wpDiscuz
loading
×