Pražský dopravní podnik uzavřel novou dohodu s přidruženými odborovými organizacemi, jejichž členové díky tomu dostali přidáno. Individuální mzda záleží na profesi, pracovní době a tarifním stupni. Nadále platí, že řidiči vydělají více v metru než v autobusu, trolejbusu a tramvaji. Zatímco revizorům chodí podprůměrný plat. Zrekapitulujme mzdové tarify v DPP, zvýšené pro rok 2022.

Kolektivní smlouva v Dopravním podniku hl. m. Prahy

Vyspělé společnosti jsou rozmanité, ale přitom nacházejí shodu na sdílených hodnotách a zájmech. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) má jediného akcionáře: českou metropoli. Jeho zaměstnance však sdružuje 26 odborových organizací. Všichni uzavřeli společnou kolektivní smlouvu, která platí pro roky 2022 až 2026. Mezitím zdražují základní životní potřeby, a proto nejsou zafixované ani výplaty.

Mzdové tarify v DPP stouply o loňskou inflaci + 1 %

Aktuální platové tabulky najdeme v kolektivní dohodě, která byla uzavřena dodatečně. Hrubé mzdové tarify v DPP letos stouply o loňskou inflaci (3,8 %) + jednoprocentní přirážku, celková valorizace tedy činí 4,8 %. Zaměstnavatel a odboráři čekali na oficiální statistická data, která dostali teprve po Novém roce 2022. Výplaty proto stouply od března, leden a únor byly doplaceny zpětně.

Řidiči, strojvedoucí a instruktoři

Začněme v první linii. Úvodní tarifní tabulka patří autobusákům, tramvajákům, strojvůdcům a instruktorům. Manipulační řidiči jsou zařazeni jinam, mezi manuální pracovníky.

ProfeseKč/hod.
Řidič tramvaje204,10
Řidič autobusu nebo trolejbusu204,10
Řidič tramvaje – instruktor211,00
Řidič autobusu nebo trolejbusu – instruktor211,00
Strojvedoucí metra237,40
Strojvedoucí metra – instruktor275,50

Manuální pracovníci v denních směnách

Pokračujme dělnickými profesemi, provozním a obslužným personálem. Sem patří také hasiči a manipulační řidiči.

Tarifní stupeňTarifní rozpětí v Kč/hod.Tarifní střed v Kč/hod.
1.111,50 – 116,30113,90
2.119,70 – 126,30123,00
3.129,40 – 137,20133,30
4.140,50 – 149,30144,90
5.153,90 – 163,10158,50
6.168,20 – 178,80173,50
7.184,10 – 195,30189,70
8.201,70 – 213,70207,70
9.220,40 – 233,00226,70
10.237,50 – 250,70244,10

Manuální pracovníci v nočních směnách

Před úsvitem nového dne má metro dopravní výluku, aby dělnici zkontrolovali, uklidili či opravili tratě a tunely. Tito noční pracanti patří do další mzdové tabulky.

Tarifní stupeňTarifní rozpětí v Kč/měsícTarifní střed v Kč/měsíc
5.25 020 – 26 50025 760
6.27 490 – 29 11028 300
7.30 240 – 32 04031 140
8.33 360 – 35 34034 350

Přepravní kontroloři neboli revizoři

Lovci neplatících pasažérů nevydělávají mnoho.

Tarifní stupeňTarifní rozpětí v Kč/měsícTarifní střed v Kč/měsíc
1.19 000 – 20 20019 600
2.21 030 – 22 37021 700
3.25 570 – 27 17026 370

Ostatní zaměstnanci s běžnou pracovní dobou

Následující mzdové tarify náležejí manažerům, inženýrům, technikům nebo referentům, pokud svoji profesi vykonávají 40 hodin týdně.

Tarifní stupeňTarifní rozpětí v Kč/měsícTarifní střed v Kč/měsíc
1.19 810 – 21 05020 430
2.21 010 – 22 31021 660
3.22 570 – 23 97023 270
4.24 460 – 25 98025 220
5.26 640 – 28 30027 470
6.29 270 – 31 09030 180
7.32 210 – 34 21033 210
8.35 560 – 37 76036 660
9.39 250 – 41 67040 460
10.43 160 – 45 84044 500
11.47 470 – 50 41048 940
12.52 140 – 55 36053 750
13.57 100 – 60 64058 870

Ostatní zaměstnanci s kratší pracovní dobou

Závěrečné mzdové tarify jsou určené pro „bílé límečky“, které dopravnímu podniku slouží 37,5 hodiny, nebo 30 hodin týdně. Nejkratší pracovní doba spadá do nočních přepravních výluk, když speciální týmy pečují o ztichlou podzemku.

Tarifní stupeňTarifní rozpětí v Kč/měsícTarifní střed v Kč/měsíc
1.18 580 – 19 74019 160
2.19 710 – 20 93020 320
3.21 190 –22 51021 850
4.22 890 – 24 31023 600
5.24 980 – 26 54025 760
6.27 450 – 29 15028 300
7.30 200 – 32 08031 140
8.33 310 – 35 39034 350
9.36 770 – 39 05037 910
10.40 430 – 42 95041 690
11.44 510 – 47 27045 890
12.48 880 – 51 92050 400
13.53 530 – 56 85055 190
14.58 500 – 62 12060 310

Zdroj úvodní fotografie: Dopravní podnik hl. m. Prahy, Facebook

1 komentář

  1. Benzín není důležitější než řidič. Dopravní podnik platí rafinériím za dražší pohonné hmoty, ale měl by přidat i zaměstnancům, jejichž nutné životní náklady nyní rychle rostou.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno