Káva spojuje lidi, takže slouží nejenom našim čichovým a chuťovým buňkám, ale taky byznysu. Voňavý nápoj můžeme popíjet při obchodním jednání, abychom navodili dobrou náladu a povzbudili mozek. Německá společnost Tchibo GmbH byla původně zaměřená právě na kávové výrobky, ale sortiment postupně rozšiřuje taky na oblečení, nábytek nebo elektroniku. A podobně jako tradiční supermarkety, pravidelně obměňuje svoji akční nabídku. Pro tuzemský trh existuje speciální web Tchibo.cz, nabídka příštího týdne však chodí přihlášeným zájemcům do e-mailu.

Odebírejte newsletter a chtějte slevu 109 Kč

Aktuální prodejní nabídku logicky hledám na uvedené české doméně, ale nic jako klasický slevový leták nenacházím. Slibně vypadá pouze jedna stránka, kde stojí: „Nejnovější nabídku najdete vždycky přes navigaci. (…) Klikněte na položku Příští týden, abyste bezpečně získali nejzajímavější výrobek.“ Super! Jenomže v navigaci žádné takové sousloví není. 🙁 Na adrese Tchibo.cz tedy brouzdám dál. Nacházím aspoň kontakty, takže se ptám přímo kávové legendy: Kde máte na webu, v navigaci, slibovaný odkaz na novinky?

„Citovaná stránka není aktuální. Díky Vašemu upozornění webovou prezentaci upravíme. V současné době spouštíme nové kolekce v úterý a ve čtvrtek, nyní pro všechny, tedy oproti dřívějšku nejenom pro členy našeho věrnostního programu,“ odpovídá tisková mluvčí. Výběrové nabídky pro příští týden nakonec dostávám přes pravidelný e-mail (takzvaný newsletter), o jehož zasílání požádejte třeba na adrese service@tchibo.cz. Německá korporace novému zákazníkovi slibuje „poukaz v hodnotě 109 Kč na nákup jakéhokoliv zboží“, pokud do jednoho měsíce uděláte jednorázovou tržbu aspoň za 800 Kč.

Moderní e-shop Tchibo.cz – nabídka příštího týdne

Hamburský gigant upřednostňuje internet, kde inzeruje novinky s předstihem: Od úterka můžeme elektronicky objednávat zboží, které dorazí na kamenné prodejny teprve následující pondělí! Doplňující dotazy sice lze pokládat na telefonní lince 800 900 826 (předčíslí 800 obyčejně znamená bezplatný hovor), nicméně kompletní sortiment přece jenom najdeme na doméně tchibo.cz. Nabídka příštího týdne ovšem nevypadá jako leták, ani není namačkaná do speciální sekce, nýbrž zabírá celý web, má formu moderního e-shopu a obvykle zahrnuje: oblečení a obuv, (ložní) prádlo, nábytek a doplňky včetně osvětlení, hračky, kutilské potřeby, batohy nebo zájezdy.

Prakticky stejné produkty nalezneme na německé doméně tchibo.de, ovšem pozoruhodné jsou cenové rozdíly: Někdy mají levnější cenu Němci, jindy Češi. Například ženské námořnické tričko aktuálně stojí v tuzemsku 399 Kč, zatímco za západními hranicemi přijde na 17,99 euro (v přepočtu 471 Kč). Naopak za jednoduché tílko musíme zaplatit 179 Kč, kdežto Němkám stačí po slevě pouhých 5,99 euro (157 Kč). Obchodník logicky zlevňuje, nebo zdražuje podle toho, jestli je konkrétní výrobek tady a teď přebytečný, anebo žádaný.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno