decoration decoration decoration
decoration
leaf leaf leaf leaf leaf
decoration decoration

Čerstvost je u zákazníků na prvním místě

Nákupní chování českých zákazníků se významně mění. Při svých nákupech čím dál více upřednostňují kvalitu a připlatit si neváhají zejména za čerstvé zboží. Vedle kvality je tak při výběru zboží čím dál důležitější čerstvost. A to na úkor ceny, která již není nejdůležitějším měřítkem při nákupu potravin.

„Zlepšující se ekonomická situace a rostoucí důvěra spotřebitelů ovlivňuje i jejich nákupní rozhodnutí. Stále větší význam má kvalita potravin, jejich čerstvost a příjemný a pohodlný nákup. Koncem roku 2017 si už 20 % zákazníků vybíralo prodejnu podle kvality výrobku – dvakrát víc než o pět let dříve,“ shrnuje změny ve spotřebitelském chování Zdenek Skála, GfK Retail Director CZ.

Podle Čeho Češi vybírají obchod

Zatímco v případě kvality sledují zákazníci především složení výrobku a zemi původu, čerstvost řeší zejména u potravin s nejkratší dobou trvanlivosti. Při nákupu je pro zákazníky nejdůležitější čerstvost u pečiva, ovoce a zeleniny, a také u čerstvého masa. Dokládá to  exkluzivní průzkum společnosti GfK pro společnost Lidl zaměřený právě na rozhodování zákazníků podle čerstvosti. Nakupující hodnotí čerstvost v prodejně u ovoce zejména podle jablek, banánů a hroznového vína, u uzenin podle šunky, salámů a párků a u čerstvého masa podle drůbežího a vepřového. U pečiva dojem z čerstvosti ovlivňují zejména rohlíky a chleby (včetně celozrnných).

Srovnání čerstvosti potravin v jednotlivých supermarketech

Reprezentativní průzkum „Vnímání kvality a čerstvosti“ realizovaný společností GfK Czech exkluzivně pro společnost Lidl proběhl prostřednictvím online dotazování na vzorku 1 100 respondentů starších 18 let v únoru 2018. Kromě kritérií, podle kterých zákazníci čerstvost posuzují, průzkum také zjišťoval, jak spotřebitelé hodnotí jednotlivé řetězce. Jako jednička v čerstvosti je na českém trhu zákazníky hodnocena společnost Lidl. Ta zvítězila v celkovém souhrnu všech kategorií.

Lídl má podle průzkumu nejčerstvější potraviny

„Základem čerstvosti je pečlivý výběr dodavatele. U privátních značek si pak stanovujeme, jak bude daný produkt vypadat a chutnat. Ne každý výrobce je ochotný přistoupit na naše nároky, ale jsem rád, že za patnáct let jsme si našli stabilní dodavatele. Díky tomu přinášíme českým zákazníkům čerstvé a kvalitní potraviny,“ říká Michal Farník, jednatel společnosti Lidl odpovědný za sortiment. Druhým zásadním aspektem je rychlost a také dodržování teplotního řetězce transportu potravin od výrobce až k zákazníkovi. Veškerý sortiment prochází ještě před distribucí do prodejny jedním ze čtyř centrálních skladů. Zde ho čeká důkladná kontrola, díky které jsou odhaleny případné kvalitativní i kvantitativní nedostatky. Poté již zboží směřuje k zákazníkovi.

„Prodejny zavážíme čerstvým zbožím denně a i v prodejnách samotných je zboží průběžně kontrolováno a doplňováno, zákazníci tak najdou vystavené potraviny vždy opravdu čerstvé. Například ovoce a zeleninu mají zákazníci v prodejně k dispozici hned druhý den po jejich sklizni,“ dodává Michal Farník.

Čerstvost a oblíbenost produktů Lidlu u zákazníků se odráží také v množství prodaného zboží. Z každého výrobku ze stálé nabídky se v prodejnách Lidl ročně prodá přes 900 000 kusů. V naprosté většině případů jde o výrobky privátních značek.

O společnosti Lidl

Společnost Lidl vstoupila na český trh v červnu 2003, kdy otevřela prvních 14 prodejen. V současnosti provozuje síť 237 prodejen, které jsou zásobovány 4 logistickými centry. Filozofie prodeje společnosti Lidl je založena na privátních značkách, které tvoří více než 80 % veškerého sortimentu. Kromě nejvyšší kvality za nejlepší cenu oceňují zákazníci prodejen Lidl také pravidelné, tematické týdny s nabídkou potravin a spotřebního zboží, které není součástí stálého sortimentu. Spotřební zboží Lidl nabízí také ve svém internetovém obchodě lidl-shop.cz. Společnost Lidl se snaží být ve všech oblastech podnikání maximálně odpovědná vůči svému okolí. V rámci společenské odpovědnosti se Lidl dlouhodobě zaměřuje na podporu dětí, pro něž realizuje různé projekty, například sbírku Srdce dětem či výstavbu Rákosníčkových hřišť.

PR
11. Čvn 2018   /   

Tags: ceny potravin, marketing, obchod, společnost

KOMENTUJTE! Chcete-li odpověď, lajkněte náš FB.

2 Komentáře zapnuto "Čerstvost je u zákazníků na prvním místě"

Upozornit na
avatar
lada
lada

Pohybuji se po celé České republice. Máme velkou rodinu a nakupuji v různých obchodech. Je fakt, že v Lidlech bývalo zboží většinou čerstvé. Starší průběžně zlevňovali. Ovšem v posledních přibližně 2 měsících pozorujeme v Lidlu zhoršení. Hlavně v ovoci a zelenině. A navíc: o co horší, o to dražší. Že by spánek na vavřínech?

Petr Woff

Dobrý den, paní Lado, zde je odpověď přímo od společnosti Lidl: “Děkujeme Vám za zpětnou vazbu, která je pro nás velmi důležitá. Kvalitu ovoce a zeleniny v prodejně mají na starosti přímo zaměstnanci prodejny, kteří ji průběžně kontrolují. Upozorníme proto všechny odpovědné kolegy, aby na kvalitu čerstvého zboží lépe dohlédli.”

wpDiscuz
loading
×